دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
همایش طلایه داران تبلیغ در الیگودرز

حجت الاسلام سرلک با تاکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین در مجالس عزاداری حسینی، گفت: در عرصه تبلیغ نباید تنها تدافعی عمل کرد، بلکه باید به فرهنگ مبتذل غرب علیه مسلمین حمله و یورش برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از لرستان، حجت الاسلام مهدی سرلک در همایش «طلایه داران جهاد تبیین و تبلیغ شهرستان الیگودرز» که به همت اداره تبلیغات این شهرستان با حضور مبلغان برادر و خواهر آن برگزار شد، با اشاره به ایام تبلیغی محرم و حضور مبلغان در خیمه عزای حضرت اباعبدالله علیه السلام، اظهار کرد: حضور پرشور و غیرقابل توصیف اقشار مردم در مراسم عزای امام حسین علیه السلام که کاملا به صورت مردمی و جهادی اداره می شود، موضوعی غیرقابل محاسبه با معیارهای مادی است.

وی افزود: تنها محرک و انگیزه مردم برای حضور فعال در مجالس عزاداری، جذبه و محبت اباعبدالله علیه السلام است که نسل به نسل به فرزندان و دیگر اقوام و ملل منتقل می شود.

امام جمعه الیگودرز با بیان این که طرح صحیح موضوع عفاف و حجاب در بین مردم، جهاد تبیین، برخورد صحیح با جوانان و نوجوانان، چالش فرزندآوری در حوزه جمعیت جامعه اسلامی، لزوم سازش زوجین در چالش های زندگی و طرح مباحث تربیتی در حوزه خانواده، باید از دغدغه های دیگر مبلغان باشد، خاطرنشان کرد: حضور حماسی و شورانگیز مردم در مراسم های محرم، نیاز به حضور جهادی مبلغین در این مراسم ها نیز دارد، به گونه ای که باید انتظارات به حق مردم از مبلغان محقق گردد و شبهات موجود در این مسیر در ذهن و یاد جوانان به شکل صحیحی برطرف گردد.

حجت الاسلام سرلک اضافه نمود: در عرصه تبلیغ نباید تنها تدافعی عمل کرد، بلکه باید به فرهنگ مبتذل غرب علیه مسلمین حمله و یورش برد و در این فرصت ناب تبلیغی اساس و فلسفه این فرهنگ را زیر سؤال برده و آن را محکوم کرد.

وی با بیان این که در تبلیغ صحیح دینی باید از سیره انبیاء علیهم السلام در برخورد با مردم و منتقدین الگو گرفت و به دور از هرگونه افراط و تفریط بود، ابراز کرد: مبلغین، باید در قبول نذری مجالس عزاداری دقت نموده و برای گرفتن آن پیشگام نگردند و قسمت لذیذ نذری را نپذیرند تا سوء برداشت برای مردم را به دنبال نداشته باشد.

امام جمعه الیگودرز در پایان تأکید کرد: مبلغ، نباید از ارزش های انقلابی، جامعه دینی خود کوتاه بیاید و در مقابل شبهات و برخی از شکایات به حق مردم منفعل عمل کند؛ بلکه باید در کمال احترام واقعیت های موجود و کارهای انجام گرفته را برای مردم بازگو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha